Dag 10 & 11 Cournavaca- Taxco

Godmorgon, idag är det sista dagen på detta år och jag hoppas ni alla får ett fint slut på 2013 och en bra början på 2014. Vi kommer att fira in det nya året här i Semesterhuset i Cournavaca med Joel, Karla och hennes familj (hennes föräldrar och syskon med familjer så vi blir några stycken). Igår hade de förberett maten men jag vet inte exakt vad det blir nåt man äter på jul i Mexico i alla fall;)
I söndags (dag10) var det en hektisk dag med många nya intryck, först var vi i Bucerias på resorten Belair hela dagen innan vi tog taxi till flygplatsen, vi var där i rätt god tid men allt gick så fort så vi hade 2 1/2 timmas väntan på flyget… Trodde vi, det kom ju givetvis in ett oväder så vi inte kunde åka och vi fick snällt vänta ytterligare 2 1/2 timma innan planet kunde lyfta. Flygresan till Mexico City gick bra (ca 1 1/2 timma) och sen hämtade Joel upp oss för att sedan åka vidare till deras semesterhus i Cournavaca (en stad stor som Göteborg).
Många intryck var det på vägen hit, man fick se en del av 3e världen som jag aldrig sett tidigare. Väl framme vid huset fick jag höra att det finns kackerlackor och skorpioner (kackerlackor kan jag leva med men skorpioner är ju giftiga) jag vände upp och ner på halva huset innan jag vågade sova men det gick ju bra det med. Vaknade dock ett antal gånger och hörde konstiga ljud (ni vet;), i natt har jag däremot sovit som en stock.

Igår (mån dag dag 11) åkte vi först och åt frukost på 100% Natural oj så gott det var sen begav vi oss till Taxco också kallad silverstaden då det finns silvergruvor där och det säljs silver i varje hörn.
En jättemysig stad med en fin kyrka och många gamla hus. Lite nytt här nere är att det står män med vapen i varje hörn, antingen militärer eller poliser. Men man vänjer sig väl med det också;)

När vi kom tillbaka till Cournavaca åkte vi och handlade lite, en halvfull kundvagn som säkert skulle kosta 1000 lappen hemma kosta ynka 350 kronor. Billigt och bra för oss turister.
Sen blev det middag hemma i huset som familjen fixat,jättegott!!

Nu ska jag ta mig upp för ännu en spännande dag för nya intryck kan man inte få nog av.
Gott nytt år önskar jag er alla<3

Här bor vi sen är det ett till likadant hus mitt emot som också är familjens. Så 2 hus och en pool samsas vi vid, toppen!!

Frukost på 100% Natural, mums.

Många fina silverbutiker finns det:)
Massor med folk var det i staden och många trånga gator med bilar och avgaser.
Fina kyrkan mitt i stan:)

Inne i kyrkan, allt runtomkring är handgjort och tog 10 år att göra.